Hartopener biedt verschillende activiteiten aan voor medewerkers van bedrijven, voor meer energie, ontspanning, veerkracht en je goed voelen tijdens je (werk)dag.

Wist jij dat 36% van het werkgerelateerde ziekteverzuim ontstaat door werkstress? Hartopener speelt hierop in met een aanbod yoga op het werk, om zowel fysiek als mentaal, fit en vitaal te blijven. Deelnemers ervaren meer rust, energie, focus en plezier in het dagelijkse leven. Bedrijven ervaren de voordelen van gezonde werknemers.

1. Bedrijfsyoga
De yogalessen hebben als basis vinyasa yoga, een dynamische vorm van yoga waarbij we bewegen in een flow op het ritme van de ademhaling, gecombineerd met houdingen uit de yin yoga. Er is aandacht voor inspanning, ontspanning, kracht, flexibiliteit en balans. De lessen zijn laagdrempelig, er is geen ervaring vereist. Uit recent onderzoek blijkt dat het beoefenen van yoga op de werk positieve effecten heeft op de fysieke en mentale gezondheid.

2. Stoelyoga
Stoelyoga is de meest laagdrempelige vorm van yoga en kenmerkt zich door de eenvoud en het tempo. De oefeningen worden in dagelijkse kleding op en rond de stoel uitgevoerd. Met maar 15 minuten stoelyoga per dag is er al een vermindering mogelijk van klachten door langdurig zitten. Er is aandacht voor inspanning, ontspanning, ademhaling, meditatie en balans. Meedoen kan in dagelijkse kleding en op de eigen (bureau)stoel.

Ik gebruik de bewegingen en tips uit de yogasessies om als energizer in te zetten binnen mijn meetings met collega’s. Deelnemer – Hogeschool Inholland

3. Mindfulness
Mindfulness gaat over het meer aanwezig zijn bij de ervaringen in het moment. Aandacht hebben voor wat er nu is. Gedurende de werkdag kan het hebben van (te) veel gedachten stress opleveren. Tijdens deze sessies leren deelnemers door middel van oefeningen de automatische piloot los te laten om zo meer aanwezig te zijn in het hier en nu. We maken gebruik van verschillende stressreductietechnieken, zoals meditatie, beweging, bodyscan ed.

4. Ademsessies
Door middel van ademhalingsoefeningen breng je de ademfrequentie naar beneden en zakt je hartslag. Zo kan je overschakelen van de ‘doe-stand’ naar de stand van ‘zijn’. Naarmate je vaker de tijd neemt om de ademhaling waar te nemen en oefeningen te doen, zal je concentratievermogen sterker worden. Deze sessies bestaan uit concrete oefeningen die deelnemers tijdens hun (werk)dag toe kunnen passen.

5. Energizers
Een energizer is een soort ‘warming-up’. Energizers verhogen de lichamelijke activiteit en verbeteren de aandacht, motivatie en het concentratievermogen. Een energizer kan goed helpen om weer even op te frissen tijdens of na een lange meeting, de sessie zijn kort en krachtig.

Wekelijkse sessies stoelyoga zijn een essentiële toevoeging aan mijn thuiswerk routine. Het is een effectieve manier om vol positieve energie aan je werk te beginnen. Steffie – Nedap

Alle bovengenoemde activiteiten kunnen zowel voor-, tijdens-  en na werktijd aangeboden worden, fysiek op locatie en online. Download hier de pdf met het aanbod ‘yoga op het werk’ van Hartopener. Neem vrijblijvend contact op voor een kennismakingsgesprek, zodat er een maatwerk oplossing aangeboden kan worden, die past bij jullie bedrijf.

Opdrachtgevers
Hogeschool Inholland, NOVA college, Gemeente Haarlem, HCHealth (ABN AMRO/ING), Simon Levelt, SUCH, St. Antonius Ziekenhuis, Nedap, Pensioenfonds ABP

Bedankt voor de heerlijke les gister. Ik voel vandaag weer spieren in m’n bovenlichaam die ik al lang niet gevoeld heb! Bijzonder ook vond ik de geurende minimassage aan het eind. Zorgde ervoor dat ik me even speciaal voelde, een heerlijke geur die me ontspande. Echt een bijzondere afsluiter die in zo’n intieme kleine groep mogelijk is. Heel fijn!

Marije

Heb van jou en de yoga genoten vanmorgen. En eens, laten we blijven leren van de ander. Tot volgende week!

Ditte

Ik gebruik de bewegingen/ideeën uit de stoelyoga sessies om als energizer in te zetten binnen mijn meetings met collega’s.”

Wil je meer weten?

neem contact op