Belangrijke peiler voor fysieke vitaliteit, is beweging. Daarnaast gaat het om een goede balans tussen inspanning en ontspanning.

Regelmatig bewegen zorgt ervoor dat je meer energie krijgt, je wordt productiever en stressbestendiger. Onderzoek wijst uit dat bedrijfsyoga stress vermindert stress en concentratie en houding verbetert.

1. Bedrijfsyoga
De yogalessen hebben als basis vinyasa yoga, een dynamische vorm van yoga waarbij we bewegen in een flow op het ritme van de ademhaling, gecombineerd met houdingen uit de yin yoga. Er is aandacht voor inspanning, ontspanning, kracht, flexibiliteit en balans. De lessen zijn laagdrempelig, er is geen ervaring vereist. Uit recent onderzoek blijkt dat het beoefenen van yoga op de werk positieve effecten heeft op de fysieke en mentale gezondheid.

2. Stoelyoga
Stoelyoga is de meest laagdrempelige vorm van yoga en kenmerkt zich door de eenvoud en het tempo. De oefeningen worden in dagelijkse kleding op en rond de stoel uitgevoerd. Met maar 15 minuten stoelyoga per dag is er al een vermindering mogelijk van klachten door langdurig zitten. Er is aandacht voor inspanning, ontspanning, ademhaling, meditatie en balans. Meedoen kan in dagelijkse kleding en op de eigen (bureau)stoel.

3. Ademsessies
Door ademhalingsoefeningen breng je de ademfrequentie naar beneden en zakt je hartslag, zo kan je zelf invloed uitoefenen op je fysieke, mentale en emotionele gezondheid. Naarmate je vaker de tijd neemt om de ademhaling waar te nemen en oefeningen te doen, zal je concentratievermogen sterker worden. Deze sessies bestaan uit concrete oefeningen die deelnemers tijdens hun (werk)dag toe kunnen passen.

4. Mindfulness sessies
Tijdens deze sessies leren deelnemers door middel van oefeningen de automatische piloot los te laten. De oefeningen bestaan uit: meditatie, bodyscan en mindful wandelen.

Wekelijkse sessies van Hartopener zijn een essentiële toevoeging aan mijn werkdag. Het is een effectieve manier om vol positieve energie aan je werk te beginnen. Steffie – Nedap

Mogelijkheden

  • Alle bovengenoemde activiteiten kunnen zowel voor-, tijdens-  en na werktijd aangeboden worden
  • Aanbod kan zowel online als live op locatie (maximaal 12 pers.)
  • Duur per sessie is in overleg (15 – 60 min)
  • Nadat de behoefte in kaart is gebracht, wordt er een maatwerk pakket aangeboden

Meer informatie
Voor meer informatie of een kennismakingsgesprek, neem vrijblijvend contact op.

Ik gebruik de bewegingen/ideeën uit de stoelyoga sessies om als energizer in te zetten binnen mijn meetings met collega’s.”

Bedankt voor de heerlijke les gister. Ik voel vandaag weer spieren in m’n bovenlichaam die ik al lang niet gevoeld heb! Bijzonder ook vond ik de geurende minimassage aan het eind. Zorgde ervoor dat ik me even speciaal voelde, een heerlijke geur die me ontspande. Echt een bijzondere afsluiter die in zo’n intieme kleine groep mogelijk is. Heel fijn!

Marije

Heb van jou en de yoga genoten vanmorgen. En eens, laten we blijven leren van de ander. Tot volgende week!

Ditte

Wil je meer weten?